Hogyan indítsd be a növekedésed motorját - első fokozat

Dátum: 2009.09.13. 18:12, szerző: Sipos Ottó (18) Hozzászólás

Bármikor betérnél egy szív specialistához, kizárt, hogy éppen a lélegeztető gép szoftverét hangolná újra. Az igazán jól működő, sikeres labdarúgó klubokban, a játékosok nem maguk mossák a szerelésüket. Az autógyár vezető tervezőjét sem látod a sorozatgyártó szalag mellett az autók kábelkorbácsát a helyére illeszteni.

Mégis, internet marketingesként wordpress-et, drupal-t, joomla-t telepítesz, figyeled az aktuális frissítéseket. Megtanulod a html-t, a css-t. Magad töltöd fel a cikkeidet, videóidat a tartalom, megosztókra. Linkmegosztók, bookmark oldalak tucatjait kezeled, blogot írsz, aztán a nap végén kimerülten még Twitterezel egy kicsit, majd az ágyba zuhansz.

A szív specialista miért nem bántja a lélegeztető gép szoftverét?

Mert nem ez ő dolga, mert nem abban erős igazán, és mert nem fecsérli rá az energiáját, inkább a gyógyításra koncentrál. Ha nem így tenne, valószínűleg soha nem vált volna igazán elismert szív specialistává.

 

Gondolod, hogy nem tudná megtanulni?

Dehogy nem! Ha képes volt elvégezni az orvosi egyetemet, folyamatosan képezi magát, részt vesz a tudományos életben, miközben gyakorolja a szakmát, nyilván képes lenne megtanulni azt is, hogyan állíthat a lélegeztető gép szoftverén. Csak idő és elszántság kérdése volna, de addig nem tudná gyógyítani a betegeket.

Nálad sincs ez másként. Amíg blogot telepítesz, css-t tanulsz vagy éppen negyvenkettedik helyre teszed ki a cikkedet, és közben napról-napra mondogatod magadnak, hogy létre kellene már hozni néhány videóit is, rengeteg időt veszítesz, elvéve más, nagyobb hasznot hozó dolgoktól.

 

Miért csinálod mégis?

Csak néhány, a szokásos válaszok közül:

  1. Mert meg tudom csinálni.
  2. Mire másnak elmagyarázom, simán végzek vele.
  3. Ha kiadom az üzletem részeit, megtanulják, és lenyúlják előlem.
  4. Mert nincs pénzem rá, hogy mást bízzak meg.

 

Tényleg nincs rá pénzed?

Összeszámoltad már csakúgy hozzávetőlegesen, hogy mialatt olyan dolgokat tanulsz és valósítasz meg, amiket néhány ezer forintért megcsinálhatnának helyetted mások, ráadásul hálásak lennének érte, hogy munkát adtál nekik, mennyit foglalkozhatnál új, kifizetődő piaci lehetőségek feltérképezésével, elindításával, termőre fordításával?

Nézzünk szembe a tényekkel. Ha igazán sikeres akarsz lenni az internet marketingben, rengeteg kis lépést, feladatot kell elvégezned. Muszáj. Az időd viszont korlátos. Kár arra fordítani, hogy mindent magad akarsz megtanulni és elvégezni.

Legalább az olcsón megvehető, egyszerű, ismétlődő feladatokat bízd másra.

Olyan időket élünk, hogy dúskálhatsz a hozzáértő munkaerőben. Rengeteg fiatal fújja kívülről a webes technológiákat.

 

Hol találhatod őket?

  1. Kereshetsz egy hozzáértő rokont, ismerőst.
  2. Szétdobhatsz egy üzenetet a Twitteren.
  3. Körülnézhetsz az egyetemek környékén, a diákmunkával foglalkozó iskolaszövetkezeteknél.
  4. Feladhatsz egy munkaerő keresést itt a HUN 2.0-án.

Van bőven lehetőség. Keresd meg őket, bízd rájuk, találj néhány megbízható partnert, akikkel a későbbiekben is együtt dolgozhatsz.

Legyél valódi szív specialista, aki az internetes üzletre koncentrál, miközben nem maga foglalkozik az eszközök sterilizálásával, a műtő takarításával, a betegfelvétellel, a kórtermi radiátorok karbantartásával, és a lélegeztető gép szoftverének hangolásával.

Biztosan van a tarsolyodban néhány DE, és rengeteg tapasztalat. Osszad meg velünk!


Sipos Ottó

A Clear Online vezetője érdeklődésének fókuszában az internetes technológiák, az üzleti és marketing folyamatok állnak. Számára a fő kérdés, hogyan használhatók mindezek az internetes ügyfélszerzés, az üzlet folyamatos javítása érdekében az itthoni és a nemzetközi piacon.

Tetszett a bejegyzés? Ne maradj le a frissítésekről sem!
Iratkozz fel a blog hírlevélre vagy az RSS értesítőre!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Címkék: specialista, munkaerő kölcsönzés, növekedés, idő megtakarítás, pénz megtakarítás, időgazdálkodás, sipos ottó, kiszervezés

A bejegyzés trackback címe:

Trackback:

Még nincs...

18 Hozzászólás

eaposztrof
2009.09.13. 19:44

köszönöm..
nagyon régen készülök írni hasonlót, mivel gyomrom forog ezen tudatlanásgokból adódó minőségtelen és esetlen termékek és szolgáltatásokból, és azok megnyilvánulási formáitól.

hasonlót fogalmaztam meg magam is, nem hasonló módon ;)
http://blog.eaposztrof.com/2009/09/becsuletsertes-segitsegnyujtas.html

eredményes munkát!


Úr Bence
2009.09.13. 23:47

OFF: Bocs, csak szíven ütött a muszály szó... Muszáj lesz az helyesen.


Nagy Eszter
2009.09.14. 21:00

Igen van abban valami, amit mondasz, de mégis van egy “de”. Talán több is. Valamilyen szinten meg kell tanulni a dolgokat, ha másért nem, hogy tudd mit kérj számon. Erről függetlenül elgondolkodtattál, sőt eddig is terveim között volt egyes dolgok későbbi kiszervezése. Mégis azt látom, hogy sokan a mai prfik között ugyanígy kezdték: egyedül, html, css, wordpress, drupal, keresőoptimalizálás tanulással. Ha nekik bejött ez mégsem lehet egy annyira játhatatlan út.


Borbényiné Nóra
2009.09.14. 21:59

Nekem az egyik legnagyobb gond hol találhatom őket.
A rokonság teljesen más világban él, egy tök idegenre meg rábízni, akiről semmit nem tudok csak amit ő állít magáról háát… Meg általános szabály, hogy a programozók lusták, csak húzzák az időt ( kérem ne verjen meg senki) de ezt hallottam. Meg aztán mire elmagyarázom, hogy mit akarok lehet, hogy még épp csak hozzáfogott, mikor már mást, vagy máshogy akarok. Nem kapnának hülyét, ha állandóan változtatnék az eredeti elképzelésen. Nos ha van olyan programozó aki még a drupalban is otthonosan mozog, megfizethető és ezek után elszegődne hozzám, hát keressen meg :)


eaposztrof
2009.09.16. 03:39

Eszter, igen, érdemes magad csináld amikor indulsz, de tovább is kell lépni, ez amit sokan nem vesznek tudomásul, és szivatják magukat és másokat maguk körül, és életük végéig szemetet tesrmelnek.

Nóra,
a programozók nevében felszólalok, és rámutatok azon tévhitekre melyek befeketítik hírnevüket. nem lustaság az ami kifelé látszik, hanem a szakma velejárója. ezt a tevékenységet nem lehet máshoz hasonlítani, tehát az elvárások megfogalmazása közben senki nem indulhat ki önmagából, hacsak ő is nem programozó.

egy programozó soha nem tud időpontot ígérni, mivel nem tőle függ (de ezt csak az érti aki programozott már valaha);
az sem a programozó hibája, hogy a lehető legbonyolultabb dolgokat kérik, miközben ésszerűen is meg lehetne oldani a feladatot, és a laikus megrendelő szereti kötni az ebet a karóhoz, és szereti a programozóra hárítani saját hülyeségeit;
az sem a programozó hibája, hogy rendszerint utálja a megrendelőt, mivel a megrendelő az aki abszurdumokat kér, minél olcsóbban, és mindeközben programozóval szembeni tehetetlenségéből adódóan ellenszenvet táplál.

a programozás NEM kapálás, h bárki megállhat a sor elején, látja a sor végét, adott a kapa mint eszköz és csak lépkedni kell előre..


Borbényiné Nóra
2009.09.16. 10:46

Endre köszi a betekintést a programozók életébe.
Azért ezzel nem értek egyet : “az sem a programozó hibája, hogy rendszerint utálja a megrendelőt,”
Nyilván nem minden programozó egyforma, van ötleted mi alapján dönthetjük el, hogy kit válasszunk?


eaposztrof
2009.09.16. 20:15

hmm.. elküldött üzenetem nem jelent meg, és visszajelzést sem kaptam, hogy esetleg moderációra várna, ezért elküldöm mégegyszer:

megmagyarázom az “az sem a programozó hibája, hogy rendszerint utálja a megrendelőt,” kijelentést: az igazi programozó nem él társadalmi életet, mivel azért válik programozóvá, hogy alkosson. a programozás alkotás, művészet (semmiből létrehozni valamit). amikor egy művészt korlátoz a társadalom (megmondja hogy mit csináljon, és ez elengedhetetlen, mivel élnie kell valamiből), azzal szemben ellenszenvet táplál, és a megrendelők rendszerint rásegítenek erre a kényszerhelyzet fokozására (lehetetlen dolgokat kérnek, nem értik, hogy miért kell kifizetni annyi pénzt érte, és h miért tart ilyen sokáig, h miért nem tud ígérni, ha ígér miért nem tudja betartani, s ha valami probléma van a szoftverrel, a programozó fölöslegesnek tartja elmagyarázni a megrendelőnek ennek okát, miértjét, mivel az úgysem értene semmit belőle)

megrendelőknek: tartsátok tiszteletben a programozók tudását, ne követeljetek, hanem kérjetek, megoldást és véleményt egyaránt, és tartsátok tiszteletben, hogy ők nem a ti materiális világotokban élnek (tehát ne ez szerint állítsátok fel elvárásaitokat).

programozó kiválasztása: ez egy olyan kérdés melyre nem látok esélyt h bárki is meg tudja válaszolni. természetesen igénytől függ.

nagyon rég dolgozom együtt programozókkal, és állandóan keresek megfelelőeket. az ezzel kapcsolatos tapasztalataimból az ők segítségükkel, és az igények ismeretével nekifogok elkészíteni egy tanulmány ebben a témakörben. a http://programtutorial.icode4beer.com/ oldalon vagy az ehhez tartozó twitten keresztül fogom értesíteni az érdeklődőket.


Goldmann Dávid
2009.09.16. 20:20

eaposztrof: nincs moderáció, az előző bejegyzéseidet az akismer valamiért spam -nek jelölte és aktiválni kellett. Most az admin felülten hiba van, ezért az aktiválás nem ment. Ez az ok. Nem akartam, hogy kétség legyen, ezért jeleztem vissza gyorsan.


eaposztrof
2009.09.16. 21:41

közben jegyzetelgettem, és megosztpttam a dokumentumot, hogy bárki hozzászólhasson, megfogalmazhassa programozókkal szembeni elvárásait, hogy össze lehessen végre hangolni a két közeget:
http://is.gd/3lEoa - szabadon szerkesztheted, de véglegesítése előtt ne használd fel, téves és hiányos információkat is tartalmazhat.

köszi Dávid.
még egy probléma, nem jegyzi meg az adataimat ha bepipálom itt alant a checkboxot. cookiek rendben, minden jogosultság adott.


Ádám
2009.09.21. 07:37

“megrendelőknek: tartsátok tiszteletben a programozók tudását, ne követeljetek, hanem kérjetek, megoldást és véleményt egyaránt, és tartsátok tiszteletben, hogy ők nem a ti materiális világotokban élnek (tehát ne ez szerint állítsátok fel elvárásaitokat).”

Egyetértek, hogy a programozók gondolkodása, életstílusa általában “más”. De azzal, hogy a másfajta életstílusra hivatkozol, azzal a felelősséget próbálod lerázni. Tudom, hogy előfordulhatnak időcsúszások, még a legprofibbakkal is. De ha nem kompenzálja a minőséggel, vagy egyéb plusz dolgokkal, akkor szimplán nem vállalja a felelősséget a tetteiért/munkájáért.

Tehát a szimplán a más életstílus és gondolkozás ne legyen már kifogás…

Mi lenne, ha a megrendelők is ilyen indokokat mondanának fizetés helyett? “Bocs, de én most épp olyan életstílust élek, ami szerint ráérek fizetni neked majd karácsonykor”.

Amúgy ha programozóra/webfejlesztőre van szükség, akkor http://prog.hu, állás topic, CV és prog.hu megoldott témák pontjai alapján lehet szemezgetni nagyon sok kíváló ember közül.

(nem védem amúgy egyik felet sem, mindkét oldalról megtapasztaltam a problémákat, a lényeg hogy szerintem a kifogások gyűjtése nem vezet semmi jóra…)


Sipos Ottó
2009.09.21. 09:17

Ha nekik bejött ez mégsem lehet egy annyira játhatatlan út.

Eszter,
nem arról van szó, hogy járhatatlan volna, inkább azt gondolom, hogy segít, ha mihamarabb ki tudod adni másoknak a szükségszerűen nem általad leggyorsabban, és leghatékonyabban elvégezhető feladatokat, különösen, ha azok átlépnek egy mennyiségi határt. És vannak területek, amiket egyszerűen nem éri meg megtanulni, mert határt szab az üzleti előrelépésnek, illetve olyan mértékű speciális tudást igényelnek, amit specialistákra kell bízni.

A “mai profik” sem használják ki kellően a potenciáljukat, ha benn ragadnak a részletekben, és maguk csinálnak mindent.


eaposztrof
2009.09.21. 19:59

Ádám, kérlek szerkeszd a dokumentumot (http://is.gd/3lEoa), és segíts úgy fogalmazni, hogy egyértelmű legyen az üzenet, miszerint: nem a “felelősséget próbálom lerázni”, hanem próbálom megértetni mindkét féllel, hogy felelősségteljesen viszonyuljanak egymáshoz. nem célom kibúvót mutatni/nyújtani egyik oldalnak sem, pont az a célom hogy kompatibilissé tegyem őket.

azért gyakori az időcsúszás, mert egy programozó nem tud időben gondolkodni. ha tudna, vállalkozó lenne, nem programozó. egy programozó tértől és időtől függetlenül gondolkodik (lásd: virtuális világ).

nem kifogásokat fogalmazok meg, hanem tényállásokat. a baj ezzel, hogy konfliktus esetében a felek a tényeket kifogássá konvertálják. hogy elmagyarázunk valami teljes valóságát, nem azért történik, hogy kifogásként lehessen felhasználni, hanem azért, hogy tisztázzuk a félreértéseket, megoldást találjunk a problémákra.

a “szimplán más életstílus” nagyon degradálóan hangzik.. szerintem pont hogy az életstílus az alap, mivel az az egyetlen valós és állandó pontja a programozó és megendelő közti kapcsolatnak. ennek ismeretében lehet előre lépni a kommunikációval (találjuk meg a közös nyelvet, majd beszéljük meg a feladatot).

sajnos a megrendelők és a programozók is olyan indokokat mondanak, mit említettél.


Takacs Otto
2009.09.29. 08:44

Úgy látszik az előző hozzászólásom elsiklott valahol a comment spam-ek között.
De nem si baj, mert összefoglaltam egy önálló írásban is.

Mit várjunk el egy szerződéses programozótól?


Goldmann Dávid
2009.09.29. 09:41

@Takacs Otto: köszönöm az értékes hozzászólást. Lehet, hogy az akismet modul hibásan működik, mert a hozzászólásodat nem találom.


Nagy Eszter
2009.09.29. 09:46

@Takacs Otto Ezt szépen összefoglaltad. Hasznos lista ez azoknak, akik épp most keresnek programozót / fejlesztőt.
@ eaposztrof: értem én, hogy Te egy programozó művész vagy, de mégis közelebb áll a gondolkodásomhoz az, hogy a programozás is egy munka, egy feladat, amit ha a programozó elvállal, akkor maximális együttműködéssel kell kiszolgálnia a megrendelőt, hiszen ő a kliens, akit a programozó, mint szolgáltató ki kell szolgáljon. A művészlelket pedig meg kell hagyni a saját kreativitást kibontakoztatható feladatokra. Végülis festők is dolgoztak már megrendelésre, pénzért és ha megalázónak is tűnik, mégis meg kell élni valamiből…


Krisz
2010.01.05. 20:40

Sziasztok!
Én is akarok egy társammal 1 internetes vállalkozást indítani,viszont arra lennék kíváncsi,hogy ez nekünk mibe kerülne.Tényleg kell vállalkozói,könyvelő?
Nincs valamilyen kiskapu ezek kivédésére?
üdv!


Sallak Kinga
2010.02.09. 17:27

A kiszervezéssel kapcsolatban nekem nincsenek jó tapasztalataim. Vida Ági valamelyik online konferenciáján chateltem valakivel, akinek a szövegírással volt baja, én meg a linképítést nem szeretem nagyon. Megbeszéltük, hogy összedolgozunk, én írok neki szövegeket, ő meg linket épít. Elkezdtünk levelezni, azt írta kétszáz működő linkgyűjteménye van, száz forintot ér egy hely, ha oda felrakja. Én nem akartam pénzről beszélni, hiszen oda-vissza alapon beszéltük meg, pénz nélkül. De erőltette, s mivel újságíró vagyok, leírtam neki egy átlag flekk árat. Egy oldal, egy flekk, ötezer körül van most a MUOSZ honlapon, ha jól emlékszem. Persze lehet, hogy ez offline sajtó. No, mindenestre ezt elküldtem neki, ha már annyira pénzről akart beszélni, s azóta többet nem jelentkezett. Berezelt, hogy dolgozni kell? Fura.


Szekeres Júlia
2010.03.01. 18:03

eaposztrof!

Hozzáírtam a dokumentumhoz :-)
(http://is.gd/3lEoa)


Jegyezd meg az adataim
Kérek e-mail értesítést a válaszokról